2022 Arabuluculuk sınav ve başvuru tarihleri açıklandı.

2022 Arabuluculuk sınav ve başvuru tarihleri açıklandı.

2022 Adalet bakanligi Arabuluculuk sinav ve basvuru tarihleri açiklandi.

A- “2022 Adalet Bakanligi Arabuluculuk Sinavi” 04 Aralik 2022 tarihinde yapilacaktir.

Sinava girecek adaylar, 24 Agustos 2022 – 20 Eylül 2022 tarihleri arasinda Adalet Bakanligina ön basvuru yapacaklardir.
B- Ön basvurular, elektronik ortamda, e-devlet sifresi, elektronik imza ya da mobil imza kullanmak suretiyle https://arabulucu.uyap.gov.tr/arabulucu/giris.jsp (UYAP Arabulucu Portal) internet adresi üzerinden alinacaktir. Ön basvurular 24 Agustos 2022 Çarsamba günü baslayacak, 20 Eylül 2022 Sali günü 23:59'da sona erecektir. Ön basvuruyu yapacak adaylar 24 Agustos 2022 – 20 Eylül 2022 tarihleri arasinda asagida F bendinde belirtilen evraklari ayni internet adresinden elektronik ortama aktararak göndereceklerdir. Bunun disinda herhangi bir yöntem ile yapilacak ön basvurular kabul edilmeyecektir. Ön basvuru yapmadan önce ön basvuru kilavuzumuzu inceleyebilirsiniz.

C- Sinav, Ögrenci Seçme ve Yerlestirme Merkezi (ÖSYM) tarafindan  04 Aralik 2022 Pazar günü saat 10.15’te tek oturum halinde Adana, Ankara, Antalya, Bursa, Denizli, Diyarbakir, Erzurum, Gaziantep, Istanbul (Anadolu/Avrupa), Izmir, Kayseri, Malatya, Samsun, Trabzon ve Van illerinde yapilacaktir. Sinav saat 10.15’te baslayacak ve 90 (doksan) dakika sürecektir.

D- Sinavin organizasyonu ve sinavin uygulanmasi tamamen ÖSYM’nin sorumlulugunda gerçeklestirilecektir. Sinav görevlileri ÖSYM tarafindan atanacaktir.

Sinav; 60 çoktan seçmeli sorudan olusacaktir.

Adaylar testteki sorularin cevaplarini optik okumaya elverisli cevap kâgitlarina isaretleyecekler, cevap kâgitlari ÖSYM’de optik okuyucu ile okunacak ve bilgisayar ortaminda degerlendirilecektir.

Adaylarin, testteki sorulara verdikleri dogru ve yanlis cevaplar ayri ayri toplanacak, dogru cevap sayisindan yanlis cevap sayisinin dörtte biri çikarilarak ham puanlar elde edilecektir.

Adaylarin, testten aldiklari ham puan kullanilarak 100 tam puan üzerinden sinav puanlari hesaplanacaktir.
Sinavdan sonra ÖSYM Baskanligi veya yargi mercileri tarafindan iptaline karar verilen sorular degerlendirme disi birakilarak geçerli sorularin puan degerinin yeniden saptanmasi suretiyle puanlama yapilacaktir.
Sinavda 100 (yüz) tam puan üzerinden en az 70 (yetmis) puan alan adaylar basarili sayilacaktir. Sonuç bilgisi olarak; 70 ve üzerinde puan alan adaylar için “Basarili” ibaresi, 70 puanin altinda puan alan adaylar için “Basarisiz” ibaresi yer alacaktir.
E- Arabuluculuk sinavina basvuracaklarin;
1) Türk vatandasi olmak,
2) Hukuk fakültesinden mezun olmak veya yabanci bir hukuk fakültesini bitirip de Türkiye’deki hukuk fakülteleri programlarina göre eksik kalan derslerden sinava girip basari belgesi almis bulunmak,
3) Tam ehliyetli olmak,
4) 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayili Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmis olsa bile; kasten islenen bir suçtan dolayi bir yildan fazla süreyle hapis cezasina ya da affa ugramis olsa bile Devletin güvenligine karsi suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin isleyisine karsi suçlar, zimmet, irtikâp, rüsvet, hirsizlik, dolandiricilik, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karistirma, edimin ifasina fesat karistirma, suçtan kaynaklanan malvarligi degerlerini aklama veya kaçakçilik, gerçege aykiri bilirkisilik yapma, yalan taniklik ve yalan yere yemin suçlarindan mahkûm olmamak,
5) Mesleginde en az bes yillik kideme sahip olmak,
6) Arabuluculuk egitimini tamamlamak,
Sartlarina haiz olmalari gerekmektedir.
F-  Sinava basvurular :
Sinava basvuracak adaylar, ön basvurularini 24 Agustos 2022 – 20 Eylül 2022 tarihleri arasinda elektronik ortamda e-devlet sifresi, elektronik imza ya da mobil imza kullanmak suretiyle https://arabulucu.uyap.gov.tr/arabulucu/giris.jsp internet adresi (UYAP Arabulucu Portal) üzerinden sisteme giris yaptiktan sonra ilgili alanlari doldurup, asagidaki evraklari tek tek tarayarak ya da evraklarin fotograflarini çekerek sisteme okunakli biçimde aktarip göndereceklerdir:
1- Arabuluculuk egitimini tamamladigini gösterir belge,
2- Adaylarin hukuk fakültesinden mezun olduguna iliskin bilgiler, Yüksekögretim Bilgi Sisteminden (YÖKSIS) alinarak basvuru ekranina yansitilacaktir. Basvuru ekranina yansitilan YÖKSIS kaynakli egitim bilgilerinde eksiklik/düzeltme olan adaylarin basvuru süresi içinde kendi üniversitelerine basvurarak bu bilgilerinin düzeltilmesini saglamalari gerekmektedir. YÖKSIS’e gerekli düzeltmelerin yapilmamasi durumunda yasanacak magduriyetten adayin kendisi sorumludur.
3- Ögrenimini yabanci ülkelerdeki bir hukuk fakültesinde yapmis olanlarin ise Türkiye’deki hukuk fakülteleri programlarina göre eksik kalan derslerden sinava girip basarili olduguna dair verilecek onayli belge, (Denklik Belgesi)
4- Mesleginde en az bes yillik kideme sahip oldugunu (Mesleki kidem hesabinda hukuk fakültesi mezuniyetinden önce veya sonraki dönem ayrimi yapilmayacaktir.) gösterir her türlü belgenin asli veya onayli sureti,
5- Önceki sinavlara basvurmus adaylar da ayni yöntemle basvuru yapacaklardir. Bu nedenle adaylarin önceki sinavlarda gönderdikleri belgeler dikkate alinmayacaktir.
Adaylarin, https://arabulucu.uyap.gov.tr/arabulucu/giris.jsp internet adresi (UYAP Arabulucu Portal) üzerinden gerçeklestirdigi ön basvuruda sisteme aktardiklari evrak ile belirttikleri bilgilerin sorumlulugu kendilerine aittir. Aday, ön basvurusunda sisteme aktardigi evrak ile beyan ettigi bilgilerinin eksik ve yanlis olmasi sebebiyle dogacak sonuçlardan sorumlu olacaktir. Bir adayin beyaninin gerçege uymadigi tespit edildigi takdirde aday, aradan geçen süreye bakilmaksizin bu sinavdan elde ettigi tüm haklarini kaybedecektir.
Adaylarin sinav ön basvurularinin kontrolü Adalet Bakanligi Hukuk Isleri Genel Müdürlügü Arabuluculuk Daire Baskanligi tarafindan yapilacaktir. Ön basvurusu kabul edilen adaylarin T.C. Kimlik numaralarini içeren liste ÖSYM’ye gönderilecektir. Ön basvuru esnasinda, istenen bilgilerin bir veya birkaçini cevapsiz birakanlar, sisteme yanlis evrak aktaranlar veya basvuru kosullarini tasimadigi tespit edilenlerin ön basvurulari kabul edilmeyerek kendilerine bildirilecek ve ÖSYM’ye gönderilecek basvuru listesine alinmayacaklardir. Ön basvuru sartlarini tasiyan adaylarin adinin ve soyadinin yer aldigi liste Daire Baskanliginin www.adb.adalet.gov.tr internet adresinde 17 Ekim 2022 tarihinde ilan edilecektir.  
Arabuluculuk sinavina basvuru sartlarini tasiyanlara iliskin liste ÖSYM’ye gönderildikten sonra listedeki adaylarin, ÖSYM tarafindan 19-26 Ekim 2022 tarihleri arasinda sinav basvurulari alinacaktir.
Bakanlik tarafindan T.C. kimlik numaralari ÖSYM’ye bildirilen adaylar ÖSYM’ye basvurularini, 19-26 Ekim 2022 tarihleri arasinda bireysel olarak internet araciligiyla (ÖSYM’nin https://ais.osym.gov.tr internet adresinden T.C. kimlik numaralari ve aday sifreleriyle), mobil uygulamalarindan veya diledikleri bir basvuru merkezinden yapacaklar ve sinav ücretini yatirarak basvurularini tamamlayacaklardir. Basvuru merkezleri listesi basvuru süresi içinde ÖSYM’nin internet adresinden sinava basvuru bilgileri içerisinde yer alacaktir. ÖSYM basvuru merkezleri basvurulari, resmi is gününde ve resmi is saatleri arasinda alacaktir. Posta yoluyla basvuru alinmayacaktir.

Bu tarihler arasinda ÖSYM’ye basvuru yapamayan adaylar 03 Kasim 2022 tarihinde geç basvuru yapabileceklerdir.

Adaylar, sinava basvuru bilgilerinin ÖSYM sistemine kaydini yaptiktan sonra 310,00 TL sinav ücretini ödeyerek sinava basvurularini tamamlayacaklardir.   

Sinav ücreti, 19-27 Ekim 2022 tarihleri arasinda ÖSYM’nin internet sayfasinda yer alan “ÖDEMELER” alanindan kredi karti/banka karti ile ÖSYM adina yatirilacaktir. Adaylar bankalardan sinav ücreti ödemesi yapmamalidir. Ödeme islemlerinden kaynaklanabilecek hatalardan ÖSYM ve Adalet Bakanligi sorumlu olmayacaktir.

Geç basvuru gününde basvuru yapan adaylar, sinav ücretini %50 artirimli olarak (465,00 TL) ayni gün yatiracaklardir. Geç basvuru gününde yapilan basvurularda sinav ücreti, ayni gün saat 23.59’a kadar ÖSYM’nin internet sayfasinda e-ISLEMLER’de yer alan "ÖDEMELER" alanindan kredi karti/banka karti ile yatirilacaktir.

Sinav ücretini süresi içinde yatirmayan adaylarin basvuru kayit bilgileri iptal edilecektir.

Basvuru kosullarini tasimadigi halde sinav ücretini yatiran adaylar ile basvurulari geçerli oldugu halde sinava girmeyen veya birden fazla sinav ücreti yatiran adaylarin yatirdiklari ücret iade edilmeyecektir.

Basvurusunu bir basvuru merkezinden yapacak adaylar, ÖSYM’nin internet adresinden edinecekleri Aday Basvuru Formunu (Sinava basvuru tarihlerinde yayimlanacaktir.) doldurmus olarak ÖSYM Basvuru Merkezlerine sahsen basvuracaklardir. Adaylarin basvurularini yaparken, doldurulmus Aday Basvuru Formu ile birlikte nüfus cüzdani veya T.C. Kimlik Karti veya geçerlilik süresi dolmamis pasaportlarinin aslini yanlarinda bulundurmalari zorunludur (Nüfus cüzdani veya T.C. Kimlik Karti veya geçerlilik süresi dolmamis pasaport disinda Nüfus ve Vatandaslik Isleri Genel Müdürlügü tarafindan verilen ve yeni kimlik kartlari teslim alinincaya kadar geçerli olan “fotografli, imzali-mühürlü, barkodlu-karekodlu” veya “fotografli, barkodlu-karekodlu” Geçici Kimlik Belgesi de geçerli kimlik belgesi olarak kabul edilecektir).

Basvuru merkezi görevlisi tarafindan adayin Aday Basvuru Formundaki bilgileri ile birlikte web kamerayla alinacak fotografi da elektronik ortama aktarilacaktir (ÖSYM kayitlarinda geçerli bir fotografi bulunan adaylarin fotograflarinin çekilmesi sistem tarafindan engellenmektedir). Fotograf, adayin fiziksel olarak taninmasini saglayacak nitelikte olmalidir. Basvuru merkezi görevlisi adayin bilgilerini ve fotografini elektronik ortama aktardiktan sonra yazicidan alacagi Aday Basvuru Kayit Bilgileri formunu kontrol etmesi için adaya verecektir. Aday belgeyi kontrol edecek ve bilgiler dogru ise imzalayip görevliye onaylamasi için geri verecektir. Bu asamadan sonra kisisel bilgilerin dogrulugundan aday sorumlu olacaktir. Belge üzerindeki onay kodu sisteme girildikten ve sinav ücreti yatirildiktan sonra basvuru tamamlanacaktir. Onay kodu girilmeyen ve sinav ücreti yatirilmayan basvurular tamamlanmayacagi için geçersizdir ve sorumluluk adaya aittir. Bir basvuru merkezinden basvuru yapan adaylar, basvuru hizmeti ücreti ödeyeceklerdir. ÖSYM’nin https://ais.osym.gov.tr internet adresinden bireysel olarak internet araciligiyla basvuru yapan adaylarin basvurularinin tamamlanmasi için basvuru ekraninda “Basvuru Islemi ÖSYM’ye Bildirilmistir.” açiklamasini mutlaka görmeleri, sinav ücretini yatirmalari ve aday basvuru kayit bilgilerinin bir dökümünü yazicidan alarak, basvurunun diger asamalarinda gerekebileceginden özenle saklamalari gerekmektedir. 
Basvuru bilgileri ÖSYM sistemine kaydedilen ancak sinav ücretini süresi içinde yatirmayan adaylarin basvuru kayit bilgileri iptal edilecek ve bina/salon atamalari yapilmayacagindan bu adaylara Sinava Giris Belgesi düzenlenmeyecektir.
Adaylarin basvuru islemine geçmeden önce mutlaka ÖSYM tarafindan yayinlanacak olan sinav kilavuzunu dikkatlice okumalari/incelemeleri ve tüm sinav kosullarini/kurallarini kabul ederek basvuru yaptiklarini belirtir ekran üzerinde yer alan kutucugu isaretlemeleri zorunludur.
Engel/saglik sorunu olan adaylar, bir üniversite veya devlet hastanesinden alacaklari saglik kurulu raporlari ile belgelendirmek ve sinav basvuru kilavuzunda belirtilen usulde ÖSYM'ye basvurmak kaydiyla engel/saglik durumlarina uygun olarak "Engelli Salonu"nda sinava alinacaklardir.
Adaylar, sinava basvuru islemini tamamladiktan sonra, basvuru süresi içinde basvuru bilgilerini ÖSYM’nin https://ais.osym.gov.tr internet adresinden kontrol etmeli ve aday basvuru kayit bilgilerinin bir dökümünü edinerek sinavin diger asamalarinda gerekebileceginden özenle saklamalidir.

Adaylarin Aday Basvuru Formuna yazdiklari bilgilerin sorumlulugu kendilerine aittir. Aday Basvuru Formuna yazilan bilgilerdeki eksik ve yanlislar yüzünden dogacak sonuçlardan aday sorumlu olacaktir. Bir adayin beyaninin gerçege uymadigi tespit edildigi takdirde bu aday, aradan geçen süreye bakilmaksizin bu sinavdan elde ettigi tüm haklarini kaybedecektir.

Basvuru islemini yapmayan, basvuru kosullarini tasimayan, basvuru kosullarini tasimadigi halde sinav ücretini yatiran, basvurusu geçersiz sayilan/iptal edilen, birden fazla sinav ücreti yatiran, sinava girmeyen veya giremeyen, sinava alinmayan veya sinavdan çikarilan, sinavda basari saglayamayan veya sinavi geçersiz sayilan, ücret gerektirmeyen bir islem için ücret yatiran, ayni islem için birden fazla ödeme yapan adaylarin ödedikleri ücretler iade edilmez/devredilmez.

Adaylar sinava, sinavin yapilacagi hafta içerisinde, ÖSYM’nin https://ais.osym.gov.tr internet adresinden T.C. Kimlik Numarasi ve aday sifresi girerek edinecekleri Sinava Giris Belgesi ve fotografli nüfus cüzdani veya Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Karti veya geçerlilik süresi dolmamis pasaportunun asli ile kabul edilecektir. Nüfus cüzdani veya T.C. Kimlik Karti veya geçerlilik süresi dolmamis pasaport disinda Içisleri Bakanligi Nüfus ve Vatandaslik Isleri Genel Müdürlügü tarafindan verilen ve yeni kimlik kartlari teslim alinincaya kadar geçerli olan “fotografli, imzali-mühürlü, barkodlu-karekodlu” veya “fotografli, barkodlu-karekodlu” Geçici Kimlik Belgesi de geçerli kimlik belgesi olarak kabul edilecektir. Bunlarin disindaki, sürücü belgesi, meslek kimlik kartlari vb. diger tüm belgeler sinava giris için geçerli belgeler olarak kabul edilmeyecektir. Nüfus cüzdaninda soguk damga basili olmali, adayin sinav görevlilerince kolaylikla taninmasini saglayacak güncel bir fotografi ve T.C. Kimlik Numarasi bulunmali, pasaportun süresi geçerli olmalidir. Üzerinde soguk damga, güncel bir fotograf veya T.C. Kimlik Numarasi bulunmayan (T.C. Kimlik Numarasi elle veya daktilo ile sonradan yazilmis veya ilave edilmis olmamalidir.) nüfus cüzdanlari ile geçerlilik süresi bitmis pasaportlar kabul edilmeyecektir. Bir aday bu belgeleri yaninda olmadigi halde Sinav Koordinatörlerinin, ÖSYM Temsilcilerinin, bina veya salon görevlilerinin karariyla herhangi bir salonda sinava alinmis olsa bile, bu adayin sinavi ÖSYM Yönetim Kurulunca geçersiz sayilacaktir.
ÖSYM Aday Islemleri Sistemine erisim için sifresini unutan adaylar, ÖSYM Sinav Koordinatörleri/yetkili Basvuru Merkezlerine sinava giris için geçerli kimlik belgeleri ile sahsen basvurarak ücreti karsiliginda yeni sifrelerini edinebileceklerdir.
Sinav için gerekli olan iki adet kursun kalem, silgi, kalemtiras, peçete her bir aday için ÖSYM tarafindan temin edilecektir. Tüm adaylar, 26 Eylül 2012 tarihli ve 28423 sayili Resmi Gazetede yayimlanan “Adaylarin ve Sinav Görevlilerinin Sinav Binalarina Giris Kosullarina Iliskin Yönetmelik” hükümlerine ve diger ilgili mevzuata uymak zorundadir. Sinav bina/salonlari ÖSYM tarafindan kurulacak güvenlik kameralari ile izlenebilecektir. Kamera kayitlari gerektiginde kanit olarak kullanilacaktir.
Sinav sonuçlari, ÖSYM’nin internet sayfasindan duyurulacak, adaylarin adresine ayrica sinav sonuç belgesi gönderilmeyecektir. Adaylar sinav sonuçlarini, ÖSYM’nin  https://sonuc.osym.gov.tr internet adresinden T.C. Kimlik Numaralari ve aday sifreleri ile ögrenebileceklerdir. Internet sayfasinda ilan edilen sonuç bilgileri adaylara teblig hükmündedir.
Sonuç bilgisinde, adayin dogru/yanlis cevap sayilari ve sinav puani ile basarili/basarisiz olduguna iliskin ibare yer alacaktir.
Sinav sonucunun incelenmesini isteyen adaylar, sonuçlarin ÖSYM tarafindan elektronik ortamda açiklanmasindan itibaren en geç 10 gün içinde (sonuçlarin açiklandigi tarihten bir gün sonra baslamak üzere) ÖSYM’nin internet sayfasinda yer alan “Adaylar Tarafindan Dilekçe Gönderilmesi ve Islem Ücretleri” konulu duyuru dogrultusunda Genel Amaçli Dilekçe örnegini kullanarak ÖSYM’ye basvurmalidirlar. Sinav sorularina iliskin itirazlar ise, sinav tarihinden itibaren 3 is günü içerisinde ayni sekilde yapilmalidir (Yapilacak her türlü itiraz, adayin dava açabilme hakki için geçerli 10 günlük dava açma süresini durdurmaz). Bu adaylarin inceleme masraflari karsiligi, ÖSYM'nin T.C. Halkbank Ankara Kurumsal Subesi TR40 0001 2009 4520 0044 0002 07 numarali hesabina gerekli ücreti yatirdiklarini gösteren dekontunu dilekçelerine eklemeleri gerekir. Dilekçe, ÖSYM Sinav Hizmetleri Daire Baskanligi 06800 Bilkent/Ankara adresine ulastirilmalidir. ÖSYM süresi içinde yapilan itirazlari inceleyecek, sonuçlarini adaylara ve gerektiginde ilgili kuruma 10 gün içerisinde posta ile bildirecektir. Süresi geçtikten sonra yapilan itirazlar ile üzerinde adayin T.C. Kimlik Numarasi, adresi, evrak referans numarasi vb. bilgiler yazili olmayan, imzalanmamis dilekçeler isleme alinmayacak ve cevaplandirilmayacaktir. Süre hesabinda ÖSYM Genel Evrak kaydina giris tarihi esas alinacaktir. ÖSYM, uygun gördügü takdirde aday dilekçelerini, ÖSYM’nin https://ais.osym.gov.tr internet adresinden alabilecek ve/veya adaylarin vermis oldugu dilekçeleri https://ais.osym.gov.tr internet adresinden cevaplayabilecektir.
Ayrica; basvurularin nasil yapilacagina iliskin ayrintili bilgi, sinav basvuru tarihlerinde yayimlanacak kilavuzda yer alacaktir. ÖSYM tarafindan yapilan; basvurularin alinmasi, sinavin uygulanmasi, güvenlik önlemleri, sinav ücretinin yatirilmasi, sonuçlara itiraz vb. sinav ile ilgili güncel gelismeler, ÖSYM tarafindan adaylara duyurulacaktir.

Şimdi Ara
Hemen Sor