Kocaeli'de, emekli icra müdürü Yusuf Aydin (66) banka islemleri için '0850' hatli numarayi arayinca, hesabinda 100 bin lira kredi bulundugu belirtildi. Kendisinin çekmedigini belirttigi krediyi 'sesli yanit' seçenegiyle iptal ettiren Aydin, yaklasik 1 ay sonra gelen borcu ögrenince, adina kredi çekilip, Denizhan T.'nin hesabina havale edildigini ögrendi. Dolandirildigini anlayan Aydin, savciliga sikayette bulundu. Gebze ilçesi Yenikent Mahallesi'nde yasayan emekli icra müdürü Yusuf Aydin'in, 22 Eylül'de ev telefonunu arayan kisiler kiziyla görüsüp, babasinin kendilerini aramasini istedi. Eve geldiginde '0850' numarali telefon numarasini arayan Yusuf Aydin'a, 2 ayri subede hesabi oldugu, her 2 hesabinda sigorta bulundugu, sigortayi iptal etmek isteyip istemedigi soruldu. Iptal etmek istedigi belirtilen Yusuf Aydin'a, yaklasik 2 gün sonra sigorta bedeli olarak hesabina 3 bin 430 lira yatirilacagi söylendi. Aydin'a ayrica hesabinda 100 bin TL kredi bulundugu da belirtildi. BANKA HAKKINDA SIKAYETTE BULUNDU Herhangi bir kredi çekmedigini belirten Yusuf Aydin'a krediyi iade edebilecegi açiklandi. Iade için sesli yanit seçenegiyle görüsen ve kredinin iptal edildigini düsünen Aydin, 17 Ekim'de gelen borç mesajiyla banka subesine gitti. Adina kredi çekilip baskasina havale edildigini ögrenince Gebze Cumhuriyet Bassavciligi'na giden Yusuf Aydin, yasananlari dilekçesinde belirterek, kredi çekme ve havale islemini kendisinin yapmadigini ve telefon görüsmesiyle islemlerin baglantili oldugunu ifade edip, söz konusu kisiler hakkinda sikayette bulundu. Aydin ayrica, herhangi bir gelir arastirmasi yapmadan kredi veren, kredi islemleri sirasinda onay almayan, bilgilendirme ya da onay mesaji göndermeyen, bilgilerinin güvenligini saglayamayan banka subesi hakkinda da sikayetçi oldu. Yusuf Aydin, evde olmadigi sirada ev telefonundan arandigini belirterek, "Kizim telefona bakmis. Bankadan aradiklarini söyleyip beni sormuslar. Daha sonra da aramam için telefon numarasi birakmislar. Ögrenince hemen aradim ve bana telefondaki kisi bankayla 22 yildir çalistigimi ve kapattigim 2 kredi karti oldugunu ve bunlara ait sigortalari kapatmak isteyip istemedigimi sordu. Kapatmak istedigimi söyleyince bana sigortadan dogan ekstra bir ücretin sahsima ödenecegi söylendi. Ayrica adima açilan 100 bin TL kredi oldugunu söylediler. Ben de krediyi istemeyip iade etmek istedigimi söyledim. Sözlü olarak iade etmek için bana 'Onaylamak istiyor musunuz?' deyince ben de iade edecegimi düsünerek onayladim" dedi. BORÇ MESAJIYLA DOLANDIRILDIGINI ANLADI Aydin, "Üzerime çekilen 100 bin TL krediden Denizhan T. adli bir kisiye 96 bin TL havale yapiyorlar. Ayin 17'sinde bankadan telefonuma gelen '5 bin 865 TL kredi taksitiniz var ödeyiniz' mesajiyla dolandirildigima uyandim. Bankaya benim gibi emekli vatandasa nasil bu kadar kredi verdiklerini sordum. Islak imzam yok, belgem yok, arastirma yok, gelir kaynagim yok. Herhangi bir bankadan 100 bin lira istesem vermez. Banka beni korumakla mükelleftir ve bu haklarimi yerine vermek zorunda. Bankanin sorumlulugu vardir ve bunu ciddiye almalidir. Cumhuriyet savciligina sikayette bulundum. Uzlasma bürosuna müracaat ettim. Siber suçlar bürosu konuyu arastiriyor" diye konustu. memurlar.net
Kocaeli'de, emekli icra müdürü Yusuf Aydin (66) banka islemleri için '0850' hatli numarayi arayinca, hesabinda 100 bin lira kredi bulundugu belirtildi. Kendisinin çekmedigini belirttigi krediyi 'sesli yanit' seçenegiyle iptal ettiren Aydin, yaklasik 1 ay sonra gelen borcu ögrenince, adina kredi çekilip, Denizhan T.'nin hesabina havale edildigini ögrendi. Dolandirildigini anlayan Aydin, savciliga sikayette bulundu.
Gebze ilçesi Yenikent Mahallesi'nde yasayan emekli icra müdürü Yusuf Aydin'in, 22 Eylül'de ev telefonunu arayan kisiler kiziyla görüsüp, babasinin kendilerini aramasini istedi. Eve geldiginde '0850' numarali telefon numarasini arayan Yusuf Aydin'a, 2 ayri subede hesabi oldugu, her 2 hesabinda sigorta bulundugu, sigortayi iptal etmek isteyip istemedigi soruldu. Iptal etmek istedigi belirtilen Yusuf Aydin'a, yaklasik 2 gün sonra sigorta bedeli olarak hesabina 3 bin 430 lira yatirilacagi söylendi. Aydin'a ayrica hesabinda 100 bin TL kredi bulundugu da belirtildi.
Herhangi bir kredi çekmedigini belirten Yusuf Aydin'a krediyi iade edebilecegi açiklandi. Iade için sesli yanit seçenegiyle görüsen ve kredinin iptal edildigini düsünen Aydin, 17 Ekim'de gelen borç mesajiyla banka subesine gitti. Adina kredi çekilip baskasina havale edildigini ögrenince Gebze Cumhuriyet Bassavciligi'na giden Yusuf Aydin, yasananlari dilekçesinde belirterek, kredi çekme ve havale islemini kendisinin yapmadigini ve telefon görüsmesiyle islemlerin baglantili oldugunu ifade edip, söz konusu kisiler hakkinda sikayette bulundu. Aydin ayrica, herhangi bir gelir arastirmasi yapmadan kredi veren, kredi islemleri sirasinda onay almayan, bilgilendirme ya da onay mesaji göndermeyen, bilgilerinin güvenligini saglayamayan banka subesi hakkinda da sikayetçi oldu.
Yusuf Aydin, evde olmadigi sirada ev telefonundan arandigini belirterek, "Kizim telefona bakmis. Bankadan aradiklarini söyleyip beni sormuslar. Daha sonra da aramam için telefon numarasi birakmislar. Ögrenince hemen aradim ve bana telefondaki kisi bankayla 22 yildir çalistigimi ve kapattigim 2 kredi karti oldugunu ve bunlara ait sigortalari kapatmak isteyip istemedigimi sordu. Kapatmak istedigimi söyleyince bana sigortadan dogan ekstra bir ücretin sahsima ödenecegi söylendi. Ayrica adima açilan 100 bin TL kredi oldugunu söylediler. Ben de krediyi istemeyip iade etmek istedigimi söyledim. Sözlü olarak iade etmek için bana 'Onaylamak istiyor musunuz?' deyince ben de iade edecegimi düsünerek onayladim" dedi.
BORÇ MESAJIYLA DOLANDIRILDIGINI ANLADI
Aydin, "Üzerime çekilen 100 bin TL krediden Denizhan T. adli bir kisiye 96 bin TL havale yapiyorlar. Ayin 17'sinde bankadan telefonuma gelen '5 bin 865 TL kredi taksitiniz var ödeyiniz' mesajiyla dolandirildigima uyandim. Bankaya benim gibi emekli vatandasa nasil bu kadar kredi verdiklerini sordum. Islak imzam yok, belgem yok, arastirma yok, gelir kaynagim yok. Herhangi bir bankadan 100 bin lira istesem vermez. Banka beni korumakla mükelleftir ve bu haklarimi yerine vermek zorunda. Bankanin sorumlulugu vardir ve bunu ciddiye almalidir. Cumhuriyet savciligina sikayette bulundum. Uzlasma bürosuna müracaat ettim. Siber suçlar bürosu konuyu arastiriyor" diye konustu.
memurlar.net